10.10.11 – Mandehørm 2011, Ked af det=psykisk syg?, Predatoren har fået virus, WTF?


Mandehørm 2011

En positiv overraskelse, en degradering, en forbedring og en lille skuffelse.

Xtreme Mandehørm var i lørdags. 12.2 km, kun for mænd i mudder, øvelsesterræn, bakker og søer og med indlagte forhindringer.

Det var anden gang jeg var med, og denne gang sammen med flere robuste, seje mandfolk fra pinden. I forhold til sidste år var der taget et antal forhindringer ud (for at forhindre kødannelse når 100+ mænd skal igennem det samme smalle betonrør samtidigt) og det betød, at løbet havde et godt flow; men altså også, at noget af det hårde var pillet ud.

Så jeg gennemførte i rigtig god stil, ved fuld bevidsthed og i et konstant (omend ikke ret hurtigt) og solidt tempo. Til forskel fra sidste år, var det ikke så skelsættende en begivenhed; men oplevelsen kan krystalliseres ud i:

  • Jeg løb rigtigt godt, med overskud og en god strategi. (De møg-hurtige fik lov at løbe afsted, og da de over-ivrige begyndte at gå døde efter 1-2 kilometer, var mit løb een lang overhaling 🙂 )
  • Jeg er vant til at være den stærkeste med det lækreste hår – i hvert fald ift. kollegerne; men i lørdags var der en af kollegerne, A., der løb hurtigere end mig. Jeg har ikke gjort helt op endnu, om jeg bliver nød til at brække hans ben, eller om jeg skal acceptere degraderingen
  • Jeg forbedrede min samlede tid en del (1.05:15 ift 1:14:37 sidste år), og også ift. hurtigste tid (reducerede 1’erens forspring med 3:30). Med lidt hurtig hovedregning bliver jeg nr. 1 om 5-6 år 🙂
  • Som nævnt var nogle af forhindringerne pillet ud – jeg forstår godt hvorfor osv.; men det tog altså lidt af fornøjelsen, at banen nu var blevet absolut overkommelig. (Med den nye bane, ville jeg nok overveje første ord i løbs-navnet)

Efter løbet som vanligt bad, fadøl og sauna i svømmehallen og så middag m. kød og flødekartofler (og lidt salat for de fesne). Alt sammen meget fint 🙂

Alt i alt en begivenhed der varmt kan anbefales – og med den nye tilpasning heller ikke noget nogen behøver være nervøs for helbredet/førligheden for!

UpdateJeg har haft tid til at tænke mig om, og dèt der står ovenfor, må være skrevet i en døs af overdrevent selvfedme. At jeg kan komme i mål uden at være ved at kaste op og oven i købet have sådan en ‘overskudsoplevelse’ betyder jo bare, at der ikke blev ydet nok. I virkeligheden nok endnu et eksempel på middelalderens indbyggede magelighed der slår igennem. Det bliver sværere og sværere, at knokle rigtigt igennem til det gør Rigtigt Dejligt Ondt.

P..!


En dårlig overskrift

Kig på billedet herunder:

Behandlersamfundets endelige sejr: 'kede af det'?
Skal teksten forstås sådan, at man har en psykisk lidelse hvis man er ked af det? Arhhh, mon…

Artiklen er lidt åndsvagt skruet sammen; men behandler fair nok, at med det større og større pres på at være ung, stram, i kontrol og med overskud, så bliver det sværere og sværere at tilstå man har problemer.

Men overskriften – det er altså noget sludder.

http://www.b.dk/nationalt/unge-skjuler-psykiske-lidelser


Predatoren har fået virus

Dronen Predator har fået virus – eller rettere, de computere, både sikre og usikre, der håndterer logistikken tilbage på basen i USA, har fået en virus.

Predator 'cockpit'

Death from above...

Der er ‘kun’ tale om en key-loggervirus, og den vurderes ikke at have nogen indvirkning på dronemissionerne; men de står selvfølgelig på hovedet derovre for at finde ud af hvad det er for en virus helt præcis, hvad den gør og hvem der fik den ind.

Det mest sandsynlige scenarie er nok, at en eller anden G.I. Joe lige nu går rundt og sveder angstens sved; mens han ønsker, at han *aldrig* havde taget det lille sjove program med ud på pinden…

http://www.wired.com/dangerroom/2011/10/virus-hits-drone-fleet/


En tømrer?


What the f…?

Jeg fattes ord…

link

Skriv et svar

